Published On: mar, oct. 7th, 2014

Mirela Matichescu: Încercăm să stimulăm destinațiile ecoturistice din România

mirela matichescuRomânia este una dintre primele țări care au elaborat criteriile de selecție a destinațiilor ecoturistice, fiind un exemplu pentru alte țări europene. Potrivit vicepreședintelui Autorității Naționale de Turism, Mirela Matichescu, care participă la Adunarea Generală a Comisiei Europene pentru Turism, care se desfășoară în perioada 6-8 octombrie la Brașov, în prezent se lucrează intens la promovarea a României ca destinație turistică, fiind în derulare inclusiv un contract cu National Geographic.

„Este un domeniu al turismului care prinde contur și ia amploare din ce în ce mai mult. Încercăm să stimulăm aceste destinații și să facem cât mai multe în România și să dăm un exemplu despre ceea ce înseamnă bună practică pentru cei care operează acest segment. Maramureșul, zona Brașovului, Suceava, Delta Dunării sunt destinații ecoturistice destul de vizitate în ultima vreme, dar sunt foarte multe alte zone din țara noastră care pot aplica pentru proiecte europene ca și destinații turistice. Noi lucrăm împreună cu asociațiile de profil și ne implicăm activ în dezvoltarea unor noi destinații ecoturistice, în general în dezvoltarea sustenabilă a turismului românesc. Vrem să-l promovăm pe piețele externe și vrem să avem, așa cum am avut și în acest an, o creștere semnificativă a circulației turistice și să menținem trendul și pentru anii următori”, a declarat marți, pentru AGERPRES, vicepreședintele Autorității Naționale de Turism, Mirela Matichescu.

Cele două destinații ecoturistice din România, respectiv orașul Zărnești din județul Brașov, și Mara-Cosău-Creasta Cocoșului din Maramureș au fost premiate marți, în cadrul evenimentului de la Brașov.

Adunarea Generală a Comisiei Europene pentru Turism a aprobat tot marți planul de acțiune pentru 2015 în ceea ce privește promovarea destinațiilor ecoturistice din Europa.

„Întâlnirea de marți este cu atât mai importantă cu cât se decid acțiunile și inițiativele pentru anul 2015, iar misiunea Adunării Generale a Comisiei Europene pentru Turism este, pe lângă promovarea destinațiilor turistice, aceea de a crea o platformă de marketing profesională, care să vizeze promovarea cu succes a țărilor membre”, a mai afirmat Mirela Matichescu.

Adunarea Generală a Comisiei Europene pentru Turism este o organizație extrem de importantă în domeniu. A fost înființată în anul 1948 în Norvegia, iar România este țară membră din anul 1998. Are un număr de 33 de membri, misiunea ei fiind aceea de a crea strategii de dezvoltare sustenabilă a turismului, și a destinației Europa. Activează atât pe plan european cât și în SUA, Canada, China și Brazilia.

AGERPRES

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>