Published On: vin, iun. 16th, 2017

Tour-X – Schimbare de paradigmă în oferta de produse turisce pe litoral

  • În premieră la Constanța, mediul de afaceri și societatea civilă au inițiat un proiect
    cooperativ, cu finanțare privată prin care operatori ai lanțului de valoare a turismului iși deschid
    facilitățile din sudul, centrul și nordul Dobrogei partcipând la Tour-X, un proiect care iși propune
    să atragă cât mai mulți turiști de pe litoral, către cetățile, cramele și munții de corali, mănăstirile
    și tradițiile interetnice ale sud-estului României.
    ONG-ul INOMAR Cluster s-a lansat anul trecut în iulie pe piața regională de
    turism susținând că atunci când procesul dezvoltării unei regiuni sau sector de activitate este
    condus de către autorități publice, acesta esuează invariabil. Trebuie să fie un proces condus de
    sectorul privat în alianța cu societatea civilă, mediul academic și comunitatea în general.
    Țăranii Dobrogeni, parte a proiectului Tour-X, din iubire pentru Dobrogea au
    răspuns prompt invitației Asociației INOMAR Cluster de a dezvolta acest concept al turismului
    de experiență ca alternativă la o formă pasivă de turism care încă se intamplă pe litoralul
    românesc.Orice turist cazat în hotelurile de pe litoralul românesc ar dori să petreacă o zi în
    Deltă, să meargă la o degustare de vinuri, într-o gospodărie tradițională sau într-o excursie în
    munții Măcinului .
    Organizarea acestor excursii în Dobrogea Continentaă este mai mult o chestiune
    de responsabilitate față de generozitatea acestor locuri unice prin lecția toleranței și conviețurii
    etnice, diversității biosferei, frumuseții plajelor și rodniciei pământurilor. Compania
  • orientată spre turism experiențial și spre inovarea soluțiilor necesare rezolvării unor situații
    critice ale litoralului.
    Stănică Enache, președintele Asociației INOMAR Cluster a declarat “Este evident
    că avem probleme mult mai grave, infrastructura, forța de muncă, investițiile, portul. Gândiți-vă
    insa cum poate contribui turismul la o mai bună și eficientă implicare în rezolvarea acestor
    probleme. Turiștii sunt ambasadorii unei regiuni, iar atracțiile intens vizitate sunt cele mai bune
    sisteme de dezvoltare a infrastructurilor, a ocupării forței de muncă și a accelerării investițiilor.
    Pe litoral este cald două luni… Dobrogea este verde, frumoasă și poate fi vizitată din aprilie
    pâna în octombrie. Noi am decis să o prezentăm prin experiențe și să ne aliem acestui obiectiv
    într-o alianță a carei viziune este Dobrogea în Top 10 al Destinațiilor Inedite din Europa
    Costin Sorici, Lector Univ. Dr. Facultatea de Științe Economice a UOC “Ne
    dorim să creștem cateva generații de antreprenori bine pregătiti. De anul acesta universitățile
    constănțene iși propun să se poziționeze mult mai aproape de business-ul local, în turism,
    transporturi, agricultură și IT. Aceasta se poate întampla numai prin acțiuni comune,
    colaborative. Organizații mai mari sau mai mici precum CCINA, INOMAR, Țăranii Dobrogeni
    au înțeles că trebuie să se deconecteze de la aparatele de reanimare ale autorităților publice și să
    încerce să se dezvolte în parteneriate strategice bazate pe complementaritate și sprijin reciproc.”

    LitoralulRomanesc.Ro, condusă de Ionuț Nedea a avut viziunea inițială a unei alianțe strategice

About the Author

-

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>