Published On: mar, nov. 22nd, 2011

Federatiile si asociatiile din turism lanseaza o campanie pentru combaterea evaziunii fiscale

In urma Adunarii Generale a Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania (F.A.P.T.), membrii Federatiei – Asociatiile de dezvoltare si promovare a turismului din Romania au decis sa initieze un act normativ care va obliga website-urile de promovare si de  rezervari de servicii turistice sa promoveze numai oferte si structuri de cazare clasificate de catre MDRT. Aceasta initiativa face parte din campania „O 9atitudine in turism”, prin care  se doreste combaterea evaziunii fiscale in turismul romanesc si asigurarea unor standarde optime pentru servicile de cazare in Romania. „Vom continua sa facem lobby pe langa grupurile parlamentare pentru a reintroduce in draftul de lege a Turismului amendamentul care obliga primariile sa utilizeze 50%  din taxa hoteliera (destinata direct promovarii) numai cu consultarea Asociatiilor regionale de promovare si dezvoltare a Turismului. In acest fel, ne vom asigura ca veniturile incasate de fapt de la turisti vor fi utilizate conform destinatiei initiale, si anume pentru promovarea regiunii turistice respective . In acest moment, exista multe Consilii locale care fie nu colecteaza taxa hoteliera, fie nu o utilizeaza conform destinatiei sale , ceea ce face ca multe statiuni turistice sa arate inca sub un nivel decent de dezvoltare si atractivitate ( de exemplu statiunile balneare)“, arata membrii F.A.P.T.

Circuit turistic nou – „Drumul Dacilor“
Totodata, in cadrul adunarii generale s-au stabilit si criterii comune  pentru participarea la targurile de turism interne si internationale, astfel incat la standurile de prezentare cu care participa destinatiile romanesti sa se regaseasca materiale de promovare realizate unitar,  care sa contina un set standard de informatii utile turistilor si touroperatorilor romani si straini, pentru a cunoaste, respectiv promova si vinde mai bine destinatiile romanesti. F.A.P.T. va edita prima sa brosura – ROMANIAN DESTINATIONS –  care se va adresa atat turistilor in mod direct, cat si touroperatorilor romani si straini si, totodata, federatia va dezvolta si promova un circuit turistic pilot, care sa puna in valoare legendele si povestile inspirate din istoria romanilor – de exemplu „Drumul Dacilor”.
„Starea actuala a turismului romanesc, marcat timp de 21 de ani de lipsa de strategii si nepasare din partea guvernantilor, se datoreaza slabei colaborari intre autoritatea publica centrala, autoritatile locale si investitorii privati, reprezentati de patronate, si in mod special faptului ca strategiile guvernamentale nu au pus accent prioritar pe dezvoltarea si promovarea regionala a destinatiilor romanesti.  Consider ca cea mai puternica formula  pentru dezvoltarea si promovarea turismului romanesc trebuie sa fie parteneriatul public-privat , pe care vom continua sa il dezvoltam in toate regiunile turistice ale Romaniei prin sprijinirea infiintarii de noi asociatii de promovare si dezvoltare turistica regionala ( Cluj, Vrancea, Bucuresti, etc. ), pentru a determina autoritatile locale si operatorii privati sa lucreze impreuna pentru dezvoltarea turismului local“, a declarat Corina Martin, presedintele F.A.P.T.
Din cadrul federatiei fac parte Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunarii, Asociatia pentru Turism Bucovina, Asociatia Judeteana de Turism Sibiu, Asociatiile pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Brasov si Prahova, Asociatia Turistica Sighisoara, Maramures Infoturism, Asociatia Profesionala Patronala de Turism Gorj, Monteoru Renaissance – Asociatia pentru Dezvoltare Regionala durabila in turism Buzau, Asociatia Rosenau Turism Rasnov.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>