Published On: mie, nov. 30th, 2011

Lipsa de promovare si fiscalitatea ridicata, principalele probleme ale turismului romanesc

Lipsa unei promovari corespunzatoare pe plan intern a programelor turistice si fiscalitatea prea ridicata sunt principalele probleme cu care se confrunta in prezent turismul romanesc, au sustinut marti, la Pitesti, reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

„Aceste programe nu sunt cunoscute la nivel national si asta ar fi sarcina ministerului, sa explice turistului roman ca a inceput ‘Litoralul pentru toti’ sau ca maine incepe programul ‘O saptamana la munte’ si costa 300 de lei”, a declarat presedintele ANAT, Corina Martin.

„In plus sunt dificultati legislative, taxe, fiscalizare. Ne comparam deseori cu bulgarii, dar bulgarii au TVA de 9% pe tot ceea ce inseamna turism, noi nu avem decat la cazare. La ei si agentiile de turism au 9%, noi nu avem”, a apreciat, la randul sau, presedintele ANAT Sud Muntenia, Adrian Voican.

O reducerea a TVA, cel putin la vacantele vandute de agentiile de turism pentru destinatii din Romania, ar impulsiona turismul intern, cred reprezentantii ANAT. Pe langa acordarea unor facilitati fiscale, ei cer si o orientare a actiunilor de promovare catre consumatorii interni, care sunt cei mai numerosi.

„Exista bani pentru promovarea brandului (…), dar ei se adreseaza 99% pe piata externa. Realitatea este ca peste 80% dintre turistii din Romania sunt romani si foarte putini straini. Deci nu poti sa ignori o piata de turisti romani pentru destinatiile romanesti, pentru ca hotelierul traieste din banii care vin, nu conteaza ce fel de turisti ii vin”, a argumentat Adrian Voican.

Afirmatiile au fost facute la intalnirea bianuala a membrilor ANAT din regiunea Sud Muntenia, desfasurata la Pitesti.

 

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>